Sunday, February 19, 2012

Duet itu jadi sangat bermakna bila dari hasil titik peluh sendiri.





Sekarang ni, aku dah dapat rumah sewa. Rumah ni rumah teres, environment pun ramai orang melayu. Rasa macam secure jugakla. Lagipun aku baru duduk sini dalam seminggu lebih. Sewa bulanan boleh la lagi aku nak hadap. Cuma yang sakitnya, aku kena bayar deposit untuk 3 bulan. Oooooooo... memang papa aku sekejap. Dahlah aku ada beli barang untuk parent aku ni. Kiranya, first gaji aku haritu, aku bagi something la untuk parent aku. Baik tak aku? Aku memang baik weyh. Baik sangat. Jomla kawan dengan aku. lalalalala~ :P. Ok, lari topik.



So, bila aku beli something untuk parent aku, adalah benda yang bermakna sikit untuk first gaji ni. Sian aku, baru merasa gaji pertama. Aku tak saba nak rasa gaji kedua ni. Cepatlah 1hb, aku nak duet ni. Pokai gwa sekarang ni. Pokai. Rasa macam tiap tiap hari kena makan megi je.haha.



Sejak dah kerja ni, memang banyak sangat nak pakai duet. Itu ini nak beli, yela duduk rumah sewa dengan duduk asrama masa belajar dulu lain. Kalau belajar dulu, bila lapar, jalan kaki je pegi kafe beli makanan, katil tilam almari, semua dah ada. Sekarang ni, semua kena beli sendiri, mana tak habisnya duet gaji aku macam tu. Arghhhhhhhhhhhhh. 


So, kawan kawan pandai pandaila berjimat. Seriously, aku memang kena berjimat sekarang ni. Beli mana yang perlu je. Kalau nak ikutkan hati yang selalu dihasut setan ni, macam macam benda nak beli. Makan nasik masa tengah hari pun kadang kadang nak capai seploh hengget. Dem!



Hargai duet anda. Jangan biarkan ia melayang!







No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...