Saturday, March 17, 2012

Cat rumah sewa




Harini aku cat umah sewa aku. Aku cat dengan nurul dengan tunang nurul sekali. Ramai sikit cepat siap kan. Housemate aku lagi sorang kak hawa takde sebab dia keje. Harini budak plkn last day kan. So, dia busy sikit. Owh lupa, kak hawa jurulatih plkn. Dia dah lama dah dengan plkn dekat 8 tahun. 


Aku dengan housemate aku decide pilih kaler purple cair dengan purple gelap. Cantik kaler dia. Kaler cair tu nampak macam smooth tapi yang pekat tu nampak terabur sket bila di cat. Dia macam kena buat 2 lapisan tapi serius memang cantik giler. Rasa macam dapat rumah baru.hehe. Kitorang beli 3 tong cat dengan harga seratus, murah tak? Lagipun uncle jual cat ni tengah buat offer, so memang langkah kanan la masa tu kan.


Lepas dah habis cat dekat living room, aku pegi la cat dalam bilik aku. Eceli memang rasa dah penat tapi aku enjoy. Lagipun baju dengan seluar dah kotor kena cat, aku pun teruskan perjuangan mengecat. Nampak eksaited giler babeng.


Aku cat purple cair dalam bilik aku. Tengah tengah syok mengecat, cat habis pulak. Adoi.  Nurul pulak dok cabut rumput dekat luar sebab dah panjang giler. Nanti apa pulak jiran cakap kan. Yang duduk anak dara tapi rumah serabai macam bangla yang duduk.HAHA.


Bila cat dah habis, aku nak bukakla cat baru. Payah yang amat sampai aku tertores ibu jari aku. Cuak bai masa ni, sebab dia tak sakit mula mula. Last last aku terus basuh tangan takut banyak darah keluar. Bila darah keluar aku rasa macam nak pitam, tekak rasa loya nak muntah. Nurul cakap maybe aku mabuk darah. Ye kot, maybe certain situation aku tak boleh tengok darah, kadang kadang rasa semacam.


So, perjuangan aku nak mengecat terbantut. Adeh. Esok aku sambung. InsyaAllah.



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...