Wednesday, August 11, 2010

First day puasa yang sangat bermakna



Harini aku dengan kawan kawan kesayangan buka puasa dekat masjid. SERONOK!!  Pukul 6.30 dah gerak pergi masjid, nampak sangat eksaited tu. Orang lain sume datang 15-10 minit nak berbuka. Eceli, kalau makan dekat masjid, boleh dapat makanan free. Kenapa aku baru tahu harini setelah bertahun tahun aku bermastautin dekat ukm ni, baru sekarang aku tahu buka dekat masjid dapat makan free. Kenapa? kenapa? why? why? adeh!



Habis aku kena gelak dengan semua orang tadi sebab baru tahu kat situ dapat makan free. Tak hape tak hape, cheq tak kesah, lepas ni memang masjidlah jadi tumpuan. Dahlah sekarang ni aku memang nak berjimat duit kan. Duit aku sekarang mengalir macam air buangan mesin basuh baju je. cis!



Ini atip, aku sudah reserve nak makan berdua je dengan dia,tapi apakan daya, tabaek tamak kan. Tuhan marah.




Dekat masjid, mereka bagi makanan dalam dulang sebenarnya, satu dulang lima orang. Korang suka makan ramai ramai satu dulang? Aku suka beb! Even dalam pinggan pun aku pernah makan ramai ramai. tryla seronok. Rasa macam rezeki itu dikongsi bersama walaupun kadang kadang benda tu sikit.



Menu berbuka tadi. Sedap kan untuk dikongsi bersama 5 orang. Serius! kekenyangan.



Lepas makan, kitorang ramai ramai solat terawih. Baru rasa macam ramadhan bila nampak ramai orang solat samasama kan. Teringat masa solat terawih dekat rumah dulu. Lepas habis penuhkan perut , terkedek kedek jalan kaki pergi surau. Surau depan rumah je, tu yang best tu.



Yang lagi seronok, dekat surau pun dapat makanan lagi. Kadang kadang tu tapau bawak balik rumah. KAHKAHKAH. Meletop perot!!!



Tak sabar nak berbuka puasa dekat rumah. ^__________^

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...