Tuesday, August 10, 2010

Semoga ramadhan kali ini membawa 1001 keberkatan


Sangat sangat eksaited nak tunggu ramadhan kali ini. SANGAT!! Kalau ingat balik pengalaman puasa memang banyak sangat. Sehari suntuk pun tak habis nak cerita.


Kalau bulan puasa je, mesti makanan je yang ada dalam pikiran. First sekali mesti pikir, buka ni nak makan apa eh? eh? Seyes kadang kadang, bukan kadang kadang, MEMANG rambang la mata nak makan apa untuk buka puasa. Lagi lagi kalau gi bazar ramadhan. Nak beli tu, nak beli ni, las las terbiar macam tu je tak makan. heh


Dekat rumah tapayah cakaplah. Kalau nasik tak cukup satu pinggan. Kalau air memang tak cukup satu jenis, memang berjenis jenis gwa balun beb!! Las las kenyang minum air. Tapi aku tak, KAHKAHKAH. Setakat air je apa barang beb! Perut aku besar! lalallaalalalala.


Kalaulah aku boleh spend the whole ramadhan dekat rumah kan seronok. Tapayah susahsusah gi carik sesuap nasik nak berbuka. Aku terkilan sebenarnya, banyak dah kafe dekat za'ba ni dah kena tutup. Dahlah makanan dekat kafe tu kadang kadang tak menepati selera gajah aku ni. cis!! Alamatnya, aku buka minum air kosong ke kang. JIMAT! ;p




Jom korang, kita kumpul pahala banyak banyak bulan puasa kali ini. 




Eceli setiap kali ramadhan, mesti aku suka dengar lagu kat bawah ni. Tacing giler!!!!








Ku mengharapkan Ramadhan
Kali ini penuh makna
Agar dapat kulalui
Dengan sempurna

Selangkah demi selangkah
Setahun sudah pun berlalu
Masa yang pantas berlalu
Hingga tak terasa ku berada
Di bulan Ramadhan semula

Puasa satu amalan
Sebagaimana yang diperintahNya
Moga dapat ku lenturkan
Nafsu yang selalu membelenggu diri
Tiada henti-henti

Tak ingin ku biarkan Ramadhan berlalu saja
Tuhan pimpinlah daku yang lemah
Mengharungi segalanya dengan sabar
Kita memohon pada Tuhan diberikan kekuatan
Ku merayu pada Tuhan diterima amalan

Selangkah demi selangkah…
Dengan rahmatMu oh Tuhanku…
Ku tempuh jua



Sebelum berakhir watikah ini, selamat berpuasa untuk semua umat islam di seluruh dunia. Carilah keberkatan dalam bulan puasa ini. Untuk aku jugak, semoga bulan bulan yang menjelma ini akan membuat hati menjadi lebih tenang. amin



Tak saba nak raya... KAHKAHKAH. Baju raya dah siap btw. hihi



SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK







No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...