Wednesday, August 25, 2010

Selamat bersahur semua

Giler kentangla, tak sangka aku bangun sahur harini. Tepuk tangan untuk aku. lalalalalala. Selalu memang liat. Tak sangka harini bangun jugak.






Ingat masa kecik kecik dulu, sangat liat nak bangun sahur. Kalau mak gerak pakai mulut, mesti tak bangun.  Mesti nak kena angkat, seret bawak sampai meja makan. Kalau tak, sahur dalam mimpi jela. Siangnya, cacing kelaparan menari dalam perut. Even dekat meja makan pun tutup mata lagi. Comel je kalau tengok adik adik aku buat macam tu. Rindu nak sahur dekat rumah. Kalau dekat sini, sahur kena bangun sendiri, aku tak sahur


Bila dah mengantuk, makan pun sambil tutup mata tapi selera aku tetap besar jugak. ;p Semua yang ada atas meja tu, aku bedal je semuanya. Dan yang the best thing masa kecik kecik dulu. After sahur, kitorang adik beradik akan kumpul satu tempat, main jutaria. Yes! jutaria. Korang pernah dengar? Pernah main? Bohongla kalau kecik kecik dulu korang tapernah main benda alah ni. Pergi beli sekarang! main je even dah besar pun. Seronok tahu!
 
 
 

Hai, pak cik! i ingat u lagi


Serius! Memang seronok. Rasa nak roboh rumah. Ayam yang tengah tidur pun boleh terjaga agaknya. Semua adik adik aku berebut nak beli tanah masing masing. Kecoh! Tak mengantuk. Ini caranya supaya tak tidur lepas sahur, kalau eksaited terlebih mesti sampai bankrupt baru berhenti.


Kalau tak pun, mak aku sediakan doh untuk buat kuih raya, then kitorang buat bentuk dia. Macam macam bentukla ada. Kadang kadang adik aku buat baling baling je doh tu. Yang hanginnya je, dah lepas bakar, tak boleh makan, kempunan! Pandai ye mak aku, taknak bagi kuih dia cepat habis. Pandai lagi mak aku taknak bagi anak anak dia tidur. Las las lepas tu, tidur jugak sebenarnya. Tahun ni, ntah ada ke tak agaknya kuih raya buatan sendiri. -_-".



 Sedapnya kalau dapat nasik lauk telur goreng sekarang ni!


Selamat bersahur semua


:)



2 comments:

ShaHiRah HayAti said...

tu la teha..best nye kalo dapat sahur kat umah..leh mkn best2..atleast merasa la nasik..duk kolej xmerasa nasik lg utk sahur ni..hukhukhuk =(

t-ha said...

betul tu kak ira...
xsaba nak sahur kat rumah..
bgun pun mak kejut... huuuuu~~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...