Tuesday, August 31, 2010

Aku mengidam nak makan bubur lambuk




Setiap kali ramadhan, memang tak sah kan kalau tak makan bubur lambuk. Memang ramadhan tu ada cacat cela la kalau tak dapat makan bubur lambuk. Haritu. Aku dengan yan, naik motor bawak ayu ayu, pergi la masjid. Tujuan utama adalah untuk hamik bubur lambuk free.


Sesampai je dekat masjid, tengok banyak giler khemah cantik cantik dengan orang ramai berpusu-pusu. Ada event apakah ini? Mengapa aku tak tahu. cis! kalau tak boleh join sekaki. Malangnya sebab kitorang dah beli makanan dekat bazar, so hajat nak makan dekat khemah cantik terpaksa dihapuskan *sigh


Diorang cakap ada buka puasa bersama PM sebab tu lah ada khemah cantik cantik bagai tuh. heh. PM datang je, ada khemah, makanan sedap sedap. Cuba aku yang datang, nak hamik bubur lambuk pun terbantut bantut terberak berak lepas buka.






Dan keesok esok harinya, aku pergi lagi masjid dalam keadaan tak sihat. Pergilah sebab makan free kan walaupun dalam hati rasa taknak, kat luar hati nak. Kat luar lagi nampak, so nak lah kan. 


Lepas habis buka, nak buang tupperware makanan dekat tong sampah, kitorang ternampak ada kotak isi bubur lambuk. Hati masa tu punyalah melonjak kegirangan sampai rasa nak makan terus bubur lambuk kat tepi kotak tu. Malangnya, korang tahu tak itu bubur lambuk time bila? Itu bubur lambuk masa time PM datang haritu, lagi spesifik, time aku dengan yan memang nak pergi hamik bubur lambuk las las tak jadi tu.


Motip letak bubur lambuk yang semalam punya kat situ tanpa dibuang. Still nampak elok lagi. Selamat tak masuk perut makan je masa tu kalau tak, memang aku pengunjung setia tandas lah haritu gamaknya. Dah lah aku ni jenis main makan je tanpa pikir runding, tanpa teliti dulu kalau kalau dah habis tarikh luput. =_="


Sebelum berakhir puasa ni, aku akan carik jugak bubur lambuk sepenuh tenaga dan kudrat yang ada. kehkehkeh



********************************************



HAPPY BIRTHDAY MALAYSIA
SWEET 53TH!!!




2 comments:

Anonymous said...

Haha... sape bwak moto?... yan reti bawak moto ke? =P

t-ha said...

mestilah yan reti... sedap merempit nih!!! rase dunia ini ak yg punya..kahkahkah

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...