Friday, September 24, 2010

Rayaku tidak lengkap tanpa mereka



Seperti biasa, seperti tahun tahun yang sebelumnya, aku akan beraya bersama mereka. Sampai bilalah dapat raya ramai ramai macam ni, makin bertambah tahun, makin sedikit yang ikut beraya. haih. Aku harap dapat kekal sampai bila bila. Even korang ni semua dah beranak pinak, sampai sakit sakit urat pun aku nak raya dengan korang lagi. Terharu la cepat!! ;p



 Inilah manusia manusia yang aku jumpa setiap kali raya




 Tengah tengah syok pergi beraya, aku jumpa satu benda alah ni. Korang taw apa benda ni? Korang tak taw, aku lagi tak tahu!!! Ayat nak stereotype je aku nih. Dia macam ala ala kerepek bawang kot, rasa dia lain sket la, macam mana pulak aku nak cakap rasa dia, yang penting rasa dia lain la, dia lain dan tak sama dengan yang lain sebab tu dia lain. Mengarut!



Lepas raya rumah kawan kawan kitorang pergi rumah cikgu, konvoi ramai ramai. Nak cari rumah cikgu tu punyalah berkerut kerut dahi. Yelah kan pergi setahun sekali. Lainlah kalau tiap tiap hari datang lepak lepak minum petang tu lainlah. hihi




Haaa,, tu yang belakang tudung kaler hijau tu cikgu noraini kidam.






Sebenarnya, kitorang dulu ada kisah pahit dengan cikgu nih. Disebabkan pengalaman yang pahit bagai ubat doktor bagi tu lah kitorang sampai sekarang rapat dengan dia. Alkisahnya dulu, kitorang satu kelas ni semua bega bega belaka. Taw apa tu bega? Degillah lebih kurang. Cikgu bagi kerja sekolah, kitorang tak siapkan. So, merajuk kemain lah cikgu yang sorang ni. haih. Nak merajuk merajuk pulak dengan kitorang ni. Taw lah kitorang ni star bab bab bagi ayat manis manis ni, so dia pun nak rasa gak. Wahah!


Masalahnya, bukan kitorang malas buat, cikgu tak bagi the exact time bila nak hantar karangan tu. Cikgu noraini ni ajar BM, so kerja dia suruh buat karangan manjang sebab tu lah aku sampai sekarang star bab bab mengarut meraban berjela jela nih. Semuanya sebab dia lah. *tiba.


Bila dia tak cakap bila patut hantar, kitorang satu kelas memang set set buat lambat lambat sekali bila dia mintak kerja tu, masing masing melopong. Habislah habislah, meletus dah gunung berapi, terus cikgu keluar kelas jalan dengan esak tangis, (saja letak cikgu menangis, baru bikin gempak sikit, wakakkakaaka).


Korang semua tahu kitorang buat apa? Satu kelas ni sepakat pergi carik cikgu. Habis pusing satu sekolah macam rombongan sekolah datang nak melawat tengok tengok padahal memang sekolah sendiri. Kitorang steady jela jalan ramai ramai kan, las las jumpa kat mana korang taw. Dekat kantin. Pergi makan rupanya cikgu ni. Aku ingatkan dia pergi tandas menangis teresak esak memikirkan kenapalah anak anak murid dia ni perangai macam nak kena sekeh je.


Habis penuh satu kantin tu kitorang conquer, mak cik kantin dah pelik dah. Dia ingat cikgu ni bawak kitorang datang situ nak belanja makan agaknya. Kalau lah betul tafsiran mak cik tu suko den.  Perut saya kenyang, mak cik pun kayo. Yelah, lepas kitorang habis pujuk tu, mana tahu dia suruh duduk sekali nak belanja makan ke minum ke hape. Malangnya tidak! Pujuk punya pujuk, akhirnya cair gak cikgu ni. "Cikgu, mintak maap ye, Lepas ni, kami janji kami takkan buat lagi" Ke lagi manis ayat dia, aku pun dah lupa.


Haaaaa... macam tu lah lebih kurang alkisahnya. Korang kalau nak bagi cikgu cepat ingat lepas bertahun tahun tak jumpa, buatlah macam kitorang ni, konfem! mesti terus ingat, tak payah pikir, eh kamu ni batch yang mana eh? Cikgu dah lupa pulak. -_-".



HAHA. Aku nak cerita pasal raya, pasal benda lain pulak aku canang. Nasiblah.


Lepas pergi rumah cikgu kitorang dah tak tahu hala tuju, las las pergi tengok wayang ramai ramai masuk pakai baju kurung. Masing masing dapat duit raya kan, apa lagi, joli lah.


Owh, froggie, kau memang idaman kalbu.


Lepas tu, kitorang pergi jalan jalan dekat billion. Niat di hati nak pergi terjah sorang membe kitorang ni, hafifi. dia kerja dekat sana. Las las, dia tengah rehat masa tu, budak budak ni dengan tak ada kerja, pergi belek selai selai bear bear, yang ada kat situ.


Hamik kau, sorang sorang nak buat muka comel comel.






Asal ko ni kurus sangat haaaa...


Acai, tidakku sangka ko pun digodai oleh mereka..;p


Hah! taknak kalah, tak comel pun ko capik terima jelah..;p




Hope jumpa korang lagi raya tahun depan. see ya!


Btw, kitorang dapat jumpa membe kitorang tu, dah nekad nak pergi jumpa kan. Mana boleh batalkan, even budak yang lain dah balik, kitorang yang tegar ni, tunggu sampai malam baru balik. Dapat jugak tengok dia buat kerja. wakakkaakka.


SELAMAT HARI RAYA KAWAN KAWAN

:)



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...