Saturday, October 9, 2010

i adore dengan mat jenin


Tadi aku kelaparan giler-giler. Perut memang dah mendendangkan macam macam lagu. Dari pagi tadi makanan aku hanyalah prison break. Aku tengah addict cerita ni sekarang. Korang try la tengok jadi addict macam aku  sampai tak bangun bangun, malam baru nak mandi, malam baru nak terhegeh hegeh cari makanan, orang semua sibuk bercengkerama dekat luar, aku bercengkerama dalam bilik. wahah! Saya budak baik, cuti cuti duduk bilik je. nama lagi weekend kan. Semua malas. 


Lantas aku terkedek kedek pergi kafe dengan perut menjerit minta di isi sambil mengumpat itu ini. hik3. Tengah tengah sibuk mengumpat, terkeluar cerita pasal impian lepas belajar. Wah! Tiba terkenang balik masa lepas habis matrik, mana arah tuju nak pergi lepas tu. Nak kawen ke, nak belajar ke, nak tolong mak masak kat dapur je ke. heh. Memang aku asyik terkenang kenang je. Tapi kali ni lain, sebabnya, wat happen to me after i grad. U all know? Serius terpaku paku aku pikir nak jadi apa. Las las terkeluar cerita pasal mat jenin.


Kali ni memang tajuk entry ada kaitan dengan cerita aku, memang aku sangat adore dengan mat jenin. Sebabnya, DIA ADA IMPIAN! Dia tahu apa yang dia nak untuk masa depan. Dia tahu apa dia nak buat tapi dia tak berusaha just angan angan je. but, angan angan tu adalah salah satu langkah untuk grab that impian. Kiranya itu adalah first step untuk mencapai target dia. Bagus tu, sebab mostly orang yang berjaya pun ada impian masing masing kan.


 


tapi tu lah, satu je yang menampakkan dia orang paling bodoh sekali sebab dia berangan atas pokok kelapa. Mana tak matinya. Kalau tak, mesti mat jenin dah jadi billionaire sekarang.


So, from now on, silalah anda berangan. Berangan dulu untuk capai impian korang tu. Tak apa kalau dah berusaha tak dapat, yang penting korang dah berangan nak jadi macam tu. Kira macam dapat jugalah even bukan di alam realiti pun.


Selamat berangan kawan kawan. Just make an effort to make your dream comes true, tapi jangan berangan atas pokok kelapa. Korang berangan lah atas katil, paling koman pun jatuh katil je. Tak mati pun, badan je sengal sengal. Takpun kena simbah air sebaldi sebab berangan tak sudah. kehkehkeh.


i adore u sangat sangat mat jenin!

Make ur first step by creating ur own dream!



Tangan dah berhenti menaip, fikiran menerawang, jom berangan! ^_______^


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...