Friday, February 26, 2010

salam maulidur rasul


harini seharian suntuk aku dok dalam bilik.... awal2 pagi bute, ada orang ketuk pintu bilik... ngantuk ni weyh... sapakah manusia ini.... putera rajakah... oh!!! tidak... jiran rupenya... budak depan bilik aku... shima... dia mintak tolong aku amikkan kunci kat pejabat... sebab kunci dia tertinggal dalam bilik... aku da la dengan tak mandi ni... takpela... lagipown dia nak kuar tu... da lambat dia cakap... ni namanya aku memang baik.... hak3... soooo, aku siap2la walaupun cam rasa cam badan busuk je... owh... tha, jalan confident sket, baru orang tak taw ko tak mandi.... 

kat pejabat za'ba... owh..tha cover suara kau... takot orang kat pejabat tu dengar cam suara baru bangun tido... korang bayangkanla.... aku bangun2 dengan tak basuh muka, sentap je baju pape... gi jalan kaki malas2 kat pejabat amik kunci.... then, dapatla kunci bilik dia, C2319.... hak3... siap aku bagi no bilik nih!!!!

"tha.... thank you...." 

"sama2"........... aku wat muka innocent.... (dalam hati... owh, tak nak belanja ke?? KFC ke McD ke...hik3) yang penting aku da wat baik... aku suka... aku suka... ni time dia... kang tiba2 lak aku terkunci, ada gak orang boleh tolong nanti...

last but not least......

jahitkan mimpimu dengan impian,
hiaskan usahamu dengan tawakal,
padamkan kebencianmu dengan Nur iman,
padatkan dadamu dengan Allah dan RasulNya


salam maulidur rasul

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...