Monday, July 26, 2010

Korang nak tahu, this is the FIRST TIME aku pergi Melaka

Aku kepenatan sekarang ni sebab baru je balik daripada Melaka. Korang percaya tak, ni lah kali pertama aku pergi Melaka. Tak tahu la kalau kecik kecik masa mata belum bukak betul betul mak ayah aku ada bawak pergi sana. Tapi aku rasa tak kot even duduk n9 je pun, Melaka aku tak sampai lagi. ish.. ish.. ish.. Kuno kan. ;p


Aku dah lama wish nak pergi sana, akhirnya hajatku yang satu ini tercapai, banyak sangat benda yang menghalang niat suci murni ini untuk melihat tempat yang bersejarah. Tak hapelah, yang penting aku dapat jugak pergi kan.


Welcome!
 Ini air terjun buatan



Sebenarnya, tak rancang pun nak pergi Melaka. i loike! Aku suka benda yang tidak dirancang. Lagi seronok. Sebelum pergi Melaka tu, kitorang decide pergi Sungai Tekala dekat Semenyih tak silap. Eceli, aku yang ngada ngada nak ikut wani dengan membe dia, budak budak sains marin. Diorang memang dah rancang nak mandi sungai, aku just follow jela sebab utamanya, ukm tak ada elektrik semalam, heh. Siapa boleh tahan duduk dalam bilik macam cacing kepanasan. Jadi, aku decide ikut diorang. Aku   sengaja tak pergi acara sukaneka anjuran kelab oleoku tersayang. HAHA. Sukaneka je kot, baik aku pergi mandi sungai.


Lepas habis mandi manda, kitorang tak tahu arah tuju nak ke mana, pikir punya pikir, mulut siapa ntah yang berkata kata manis, ajak pergi Melaka, saat aku dengar je, hati sudah melompat kegirangan. SERIUS memang nak lompat betul betul, tapi ramai kan orang sekeliling kang tak pasal pasal aku dilabel 'mental' heh.


Tak jauh pun sebenarnya, lebih kurang dalam 2 jam sampaila dekat Melaka. Enjoy this pic dulu.



Bangunan apa ntah ;p




Ini tugu untuk ktm berhad, belakang tu ada replika keretapi dulu dulu



 Ni dia replika tu
Seriously, aku rasa macam dah tak reti macam mana nak bergambar!
Kaku semacam T____T



Banyak lagi gamba, aku tak hamik lagi dengan kawan kawan, sudah dapat nanti aku cerita lagi k! Banyak benda aku nak cerita ni. Nantikannnnnnn.... chewahhh, macam promosi filem pulak.


Oklah, nantikan kemunculan filem terbaru, gelagat budak yang baru pertama kali pergi Melaka.


Tungggggggggggguuuuuu..............



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...