Monday, March 29, 2010

Dengarlah nasihat orang yang lebih berpengalaman


Tadi pergi jumpa mentor aku, Prof Zuriati. Sebenarnya, terpaksa kena pergi jumpa sebab nak amik slip masuk periksa (waaaaa.... da nak final exam... cam tak caye je..heh!). Kalau tak, sampai tumbuh janggut pown aku takkan pergi jumpa prof. 

Siapa wat sistem suh pergi jumpa mentor nih. Memang den tak suko! haish... Den konola siap sedia telinga den ni dongar mentorku ini bercerita dan beri nasihat, motivasi bagai. Eceli, da lama giler aku tak dengar kata2 sebegitu daripada orang yang lebih dewasa.

Kalau dulu masa dekat sekolah, ada je kem motivasi untuk meningkatkan lagi semangat den ni nak blaja. Kat U ni mana ada. Kalau ada pown, atas kemahuan sendiri nak pergi ke tak. KONFEM! memang tak pergi sebab tak suka dengar benda2 macam tu. Ngantuk.... ngantuk! Kalau nak ikutkan memang perlu pown benda ni, supaya aku ada semangat sket, ada orang tegur salah itu ini.

Tapi, seyes aku cakap, daripada nasihat mereka2 inilah membuatkan kita tak lupa tentang tanggujawab kita kat sini. Jangan banyak main woi! Kita ini harapan ibu bapa. Adoi~ cane nih??? ngeeee...

"Da berapa lama kamu tak datang jumpa saya ni". Perghhh, aku plak terpaksa wat  muka seposen cam nak mintak simpati supaya dia tak marah...marah.

Aku kagum sebenarnya dengan mentor aku ni. Sangat2 berdikari. Korang bayangkanla dia seorang je malay dalam organisasi tertinggi kat Institut Kimia Malaysia sebagai secretary. Yang lain semuanya dikuasai oleh kaum cina. Dia je ada untuk memperjuangkan nasib orang melayu kat situ. SALUTE TINGGI..TINGGI!!!

Fuhhh!!! sangat sonok bila dia da sign kad mentor, lepas keluar je dari bilik dia. Terus gi berlari laju2, amik slip periksa. Bangga tunjuk kat akak pejabat tu den da dapek sign Prof.

*Aku ada cerita pasal mentor aku ni kat ENTRY INI dulu.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...