Sunday, June 6, 2010

Tak semestinya esok lebih baik daripada hari ini


Aku selalu dengar orang cakap, "harap-harap esok lebih baik daripada hari ini" 


Tapi, aku tertarik dengan ayat dekat satu buku ni. 


"Jangan berharap esok lebih baik daripada hari ini sebab kadang-kadang hari ini lebih baik daripada esok"


Bila difikirkan balik betul jugak kan. Kita selalu berharap esok lebih baik, lebih gembira tapi tak semestinya. Kadang-kadang hari ini lebih baik daripada esok. 


Bila aku dalam keadaan atau satu situasi yang menggembirakan. I wish that i can hold that time. Nak sangat masa itu di'stop'kan. Then, ada dekat situasi itu je.
 

Bila kita gembira terlebih, esok mesti kita akan menangis... betol tak?? betol tak?? Korang pernah  rasa macam ni tak??


Kalau bagi aku, setiap situasi or hari yang baik, aku akan simpan dalam hati dan ingat sampai bila-bila. Yang pahit itu, i wish that i could erase it in my mind.


*Besh tadi sebab dapat makan pecal ayam


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...